Neu Schornstein!

Det finns ju de här typiska turistställena man bara måste åka till när man väl är här nere. Ett av dessa är slott ”Neuschwanstein” i Bayern. DIT åkte vi i söndags för att kika på vad det kan vara för ställe.

Två slott, två guidade turer och massa amerikanska och asiatiska turister. Men rätt imponerande var det allt; annorlunda från alla andra tusentals slott och borgar man har gått och tittat på.  Ena slottet var föräldrar huset och det andra längre upp byggt av sonen som sedan dog på ett mysteriöst sätt nere vid sjön tillsammans med sin doktor. Han var sinnessjuk och hade bland annat ett rum som såg ut som en droppstensgrotta. Huh? Konstigt!

Nåja, hur som så var det ”The Fox” i vår klass som mycket länge tyckt att vi borde ge oss iväg på en utflykt, så till slut gjorde vi det; roadtrip-trion (caro, bells och jag) och alltså vår fjärde turistkamrat Räven.



Idag har vi sista lektionen här nere. Känns lite konstigt! Sen på tisdag om precis en vecka kommer som sagt mor far och bror och hämtar upp mig. De har varit i Mauritius i lite mer än en vecka och kom hem i söndags. Jag är INTE ALLS AVUNDSJUK.


Kommentarer
Postat av: Mum

In einer Woche; ich freue mich schon! Wenn du dann hier bist sind auch die Kirschen reif. Dann wird entkernt, gekocht und genossen. Mmmmm. HDL

2009-06-30 @ 09:45:59
Postat av: oza

Hade sista föreläsningen här igår, jättekonstig känsla verkligen! (dock 24 dar till sista tentan, så jag har fullt upp ändå)



Neuschwanstein fick sig ett besök av mig o Marty i april faktiskt..

Håller de fortfarande på o renoverar på baksidan?

var ni uppe på den "farliga" bron- Marienbrücke?

2009-06-30 @ 11:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0