Student 2009

Igår hade lillebror utspring! Det måste ha varit en grym upplevelse för han var väldigt uppspelt när han berättade om sin dag igår eftermiddag när vi web-camade på msn. Hade varit så kul att vara där och titta på eftersom jag ju själv inte fick en klassisk student när vi bodde i tyskland… nåja, jag kommer ju upp till helgens familjefirande i alla fall! Jag längtar verkligen, nu är det bara 3 dagar kvar tills jag åker. Puhäh – då tiden gått supersnabbt innan tycks den krypa fram nu istället.




Igår var det soligt väder så Bella och jag låg ute vid ”Dornbirner Aach” (floden som går genom byn) och solade våra arma små kroppar. Finfint med sol, så planen såg likartad ut för dagen men nu är det moln så då får det bli nått annat.

Igår förresten var vi bjudna på födelsedagskalas hos två trettiplus-årigt födelsedagsbarn – den ena går i våran klass och den andre är hans polare. Vi trodde det skulle vara fler folk där men visar sig att Caro, Bells och jag var de ända gästerna… Gulp! I bilen hem konstaterade vi att det hela var lite konstigt och aningen tragiskt att de ända som var ”snälla nog” att komma på deras inbjudan var tre utbytesstudenter… hm… stackarna…


Kommentarer
Postat av: Nicke

Aww,, Tack tack

Vi ses snart!

2009-06-02 @ 21:46:52
Postat av: Sara

Haha, jag hade också en konstig upplevelse med en österrikare som ville "ses och snacka svenska", han hade varit i Lkpg för några år sen som utbytesstudent. Släpade med mig Siamak och österrikaren söp sig full och vägrade prata svenska, efter att han hade druckit X antal öl och jag och Siamak en var bröt vi upp och undrade vad fan det där var egentligen :)



Kul m Zürich, min dörr står alltid öppen om ni har vägarna förbi Linz också, hoppas ni vet det! Vet ännu inte om jag kan komma den helgen vi pratade om, är ju nästsista helgen här! Men förhoppningsvis en dag + natt iaf?



Stora kramar

2009-06-03 @ 18:52:16
URL: http://www.xit.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0