Spänning i vardagen II

(Jag gillar att namnge mina inlägg likadant men att bara sätta ett ”II” efteråt.)

Idag gick nämligen brandalarmet. MITT under middags-matlagningen här i Top 3. Det är Mexikanarna igen suckar vi och går ut för att se vad som står på. (Det bör nämnas att det inte är första gången som brandlarmet gått – en annan gång var kl 6 på morgonen då ”Mexikanarna” kommit tillbaka efter sitt nästintill nattliga festande.)

Alla är måttligt upprörda över det hela och vill mest bara att oljudet ska försvinna och att vi kan dra oss tillbaka igen. Caro kommer ner och tycker att det luktar bränt!! Hm. Går upp, sniffar vid en av dörrarna och – banne mig! Det luktar ju faktist rök.

Efter ett tag glider Vaktmästare in på uppfarten (i taxi) och går irriterat in, stänger av allarmet och låser upp dörren bakom vi tror orsaken finns. Och se där! Vi möts av ett rökmoln och en platta som glömts att stängas av!

TUR att det finns brandlarm konstaterar vi alla.

Sen gick vi tillbaka och fortsatte våran matlagning.

(P.S. ni får ursäkta att jag inte är någe bra på att rapportera på sistone. Men vi har tentor!!! Som börjar imorrn!!! Ahhh!!)


Kommentarer
Postat av: marty

åh lycka till lindis vännen! marty drückt die daumen!!;)

2009-05-04 @ 23:06:37
URL: http://martinahults.blogg.se/
Postat av: MUM

Ich drücke alle Daumen und die grossen Zehen!!

2009-05-05 @ 10:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0